Sunday, November 29, 2009

hidup ibarat seperti roda...


roda.hidup.hidup.roda...
hidup ni cam rodakan?kadang2 kiter kat atas, kadang2 kiter dibawah... macam tu gak hidup dalam berkawan...kadang2, biler kita kat atas kiter x nampak kawan yang pernah suatu masa dahulu baik ngan kiter...aku pernah alami sme ni sepanjang aku hidup...aku pun pernah gak wat camtu mungkin...kadang2 mata aku khilaf dan memandang remeh tentang pe yang terjadi....tapi itu smenyer lumrah hidup....FITNAH,PENIPUAN, CACIAN,HINAAN sme pernah aku alami...tapi aper yang terjadi smenyer menjadikan pengalaman dalam hidup aku untuk terus mencari seberapa banyak kawan...biler kiter berada di bawah, baru kite selami, fahami aper itu erti kawan yang sebenarnyer....aku akui ader juga yang berkata : LEBIH BAIK ADA KAWAN DARIPADA SEORG KAWAN YANG BAIK....tapi tak salah sekirernye kiter mempunyai SAHABAT yang baik...SAHABAT yang baik sanggup berkongsi susah dan senang...ada juga pepatah yang mengatakan KAWAN MAKAN KAWAN....bg aku, itu terpulang pada masing2....hanya kite sahaja yang tahu baik buruk diri kiter....yang BAIK itu hanya datang dari ALLAH, yang BURUK itu datang daripada diri masing....aku ader ramai kawan...macam2 karenah...tapi karenah2 korang la yang mebuatkan aku happy ader ramai kawan....x kirer la baik jahatnyer,nilai sesebuah persahabatan itu tidak boleh dibeli dengan wang ringgit....wallahualam~

p/s: miss TENGKU HAZIRAH sgt...

No comments:

Post a Comment